Golfundervisning er essentielt...

… da golf er en sport, der kræver både styrke, teknik og mentalt fokus for at opnå succes på banen. Derfor har vi naturligvis et stort fokus på undervisningen på Golfhøjskolen. For at forbedre dit spil er det vigtigt at have en grundlæggende forståelse af de forskellige teknikker, der er involveret i golf, såsom grip, holdning, sving og putting.

Selv en stor og stærk mand i rigtig god form kan ikke bare sådan lige opnå den optimale præstation på banen uden den rette teknik. Golfhøjskolens undervisning hjælper med at forbedre din teknik og finjustere dit sving og putting, hvilket kan føre til en bedre præstation og et bedre resultat på banen.

Styrke er naturligvis også  vigtigt i golf, især på baner hvor vi skal slå rigtig langt, men det er ikke altid afgørende for en god præstation. Teknik og konsistens er lige så vigtige faktorer og med hjælp fra vores dygtige golftrænere, kan vi hjælpe dig med at  forbedre disse aspekter af spillet.

Uanset om du er nybegynder eller en erfaren golfspiller, kan vores golfundervisning i løbet af ugen hjælpe dig med at forbedre dit spil og præstation på banen.

Golfundervisning

Hvordan svinger du?

En af de vigtigste aspekter af golf er svingteknikken. Det er vigtigt at du har en korrekt teknik for at opnå en konsekvent god præcision og afstand. En god svingteknik handler om at have en god balance, tage en korrekt position og have et godt tempo. Vores professionelle golftrænere kan hjælpe dig med at forbedre din svingteknik og identificere eventuelle problemer.

Når vi er på greenen – Hvad så?

Putting er en af de vigtigste færdigheder i golf. For at forbedre din putting-teknik er det vigtigt at øve dig regelmæssigt. Vi laver øvelser med forskellige afstande til hullet og justerer din putte-teknik derefter.

Vi skal have hovedet med

Golf er en sport, der kræver en stor mental indsats. For at forbedre dit mentale spil er det vigtigt at arbejde på at have en positiv indstilling og et klart fokus. Tag din tid, når du står ved bolden og undgå negative tanker, der kan påvirke dit spil. Du skal være i stand til at håndtere pres, frustrerende situationer og fejl på banen, og det kræver en stærk mental tilstand. Positive tanker og selvtillid kan hjælpe dig med at opretholde dit momentum og bevare en stabil præstation.

På samme tid kan negative tanker og stress påvirke din præstation negativt. Du kan begynde at tvivle på dig selv og miste fokus, hvilket kan føre til fejl på banen. Derfor er det vigtigt, at vi arbejder med det mentale aspekt af dit spil og lærer at håndtere pres og stress i en konkurrencesituation.

Her får du den bedste golfundervisning

Golfhøjskolen har erfarne professionelle golftrænere, der hjælper dig med at forbedre din svingteknik, putting, bunkerslag og det mentale aspekt af spillet.

Golfundervisningen på Golfhøjskolen er tilpasset dit niveau og behov. Du vil få individuel vejledning og træning i små hold, så der er tid til at hver enkelt kan arbejde med nye teknikker.