Golfbaner i Østjylland

Golfhøjskolen tilbyder dig en uge med 5 super lækre baner, hyggeligt samvær og inspirerende golftræning – en uge for golfentusiaster på alle niveauer. En af de store fordele ved at deltage i et kursus på Golfhøjskolen er muligheden for at spille på nogle af de bedste golfbaner i Danmark, herunder den imponerende bane hos Lyngbygaard Golfklub.

I alt tilbyder Golfhøjskolen fem forskellige golfbaner i Østjylland, der alle er unikke og udfordrende på hver deres måde. Disse baner er perfekte til både begyndere og erfarne golfspillere, der ønsker at forbedre deres spil og prøve sig selv på forskellige banetyper.

Læs mere om hver enkelt bane herunder:

Golfbaner i Østjylland

Om Lyngbygaard Golfklub:

Lyngbygaard Golfklub ligger i smukke omgivelser i det østlige Jylland, tæt på Århus og er kendt for sin fantastiske natur og udfordrende terræn. Banen er designet af det amerikanske arkitektfirma von Hagge, Smelek og Baril. Banen er kendt for at være en af de bedste og mest udfordrende baner i Danmark.

Lyngbygaard Golfklub har 18 huller og er kendt for sin varierede og udfordrende bane, der kræver både præcision og teknik. Banen er omgivet af smukke skovområder og vand hazards, der giver spillerne en unik oplevelse på hvert eneste hul. Helt klart en af de smukkeste golfbaner i østjylland

Banen er bygget med respekt for den smukke natur og det omkringliggende landskab, og er derfor en af de mest bæredygtige golfbaner i Danmark. Lyngbygaard Golfklub er også kendt for sin høje standard og er ofte vært for store golfturneringer og begivenheder.

Om Skanderborg Golfklub:

Skanderborg Golfklub er en af de mest populære golfbaner i Østjylland, ja faktisk i hele Danmark. Banen er kendt for sin udfordrende og kuperede terræn og er et populært valg blandt både nybegyndere og erfarne golfspillere.

Golfbanen ligger på den sydlige bred af Skanderborg Sø i et naturområde med fredede områder. Alle 18 huller har udsigt over søen, og nogle af hullerne giver en unik oversigt over hele banen og de omkringliggende områder, inklusive nogle dele af Skanderborg By.

Baneearkitekt Frederik Dreyer designede de første 9 huller og blev indviet i 1991. Derefter kom banearkitekten Michael Traasdahl til og designede de næste 9 huller.

Skanderborg Golfklub tilbyder velholdte baner og en høj standard for golfspillere på alle niveauer. Der er også en række faciliteter til rådighed for medlemmer og gæster, herunder en shop, restaurant og træningsområder.

Om Odder Golfklub:

Odder Golfklub tilbyder to forskellige golfbaner i Østjylland til sine medlemmer og gæster. Begge baner er kendt for deres varierede og udfordrende terræn og tilbyder en unik golfoplevelse i smukke omgivelser.

Odder Golfklub blev grundlagt den 25. april 1990 af en gruppe passionerede golfspillere, der med stor dedikation og hårdt arbejde etablerede denne smukke golfbane i 1992. Banens 18 huller er designet af den anerkendte golfbanearkitekt Frederik Dreyer.

På trods af, at visse områder af banen er kuperede, er den stadig nem at navigere igennem. Den er forholdsvis kompakt, da afstanden mellem hver green og næste tee er kort. Anlægget er omkranset af skov med åbne sletteområder, hvilket giver ly for nogle af hullerne uanset vindretning.

Det er også værd at bemærke, at golfbanen er anlagt på sandjord, hvilket ofte tillader golfspil i Odder, når andre baner er for våde. Derudover er tre af greens (hul 6, 7 og 12) bygget på gamle gravhøje, mens flere fairways er præget af nedpløjede gravhøje (2, 7 og 12).

Om Steensballegaard Golfklub:

Steensballegaard Golfklub ligger i det det vidunderlige Stensballe med flot natur omkring sig, ca 5 km fra Horsens og er designet af de berømte banearkitekter,  von Hagge, Smelek and Baril, som har mere end 45 års erfaring med at designe golfbaner. Faktisk er dette amerikanske arkitektfirma så dygtige at de flere gange har fået deres banedesigns kåret til at være nogle af de bedste i verden.

Stensballegaard Golfklub byder på et kæmpe golfområde med 27 huller (3 sløjfer). Banerne byder på varieret layout med kuperet terræn og smukke søer, der kræver præcision og teknisk dygtighed af spillerne. Stensballegaard er ligeledes kendt for deres fantastiske greens, som er velholdte og udfordrende for golfspillere på alle niveauer.

Om Horsens Golfklub:

Tag udfordringen op på Danmarks mest udfordrende mesterskabsbane med 18 huller, der bugner af smukke søer og maleriske vandløb – Velkommen til Horsens Golfklub siger vi bare!

Men det er ikke alt! Horsens Golfklub kan bryste sig af at have Danmarks eneste ratede par-3 bane med 9 huller, som byder på fantastiske golfoplevelser. Her kan du uden tvivl nyde den bedste par-3 bane i Danmark, hvor de 9 huller er placeret i et fantastisk kuperet landskab og byder på store, velplejede greens, der er åbne hele året rundt. En af de fedeste golfbaner i Østjylland.

Banen er designet af den berømte golfbanearkitekt Philip Spogárd og er kendt for sine udfordrende greens og interessante layout. Horsens Golfklub er også kendt for sine gode baneforhold. Greens og fairways er velholdte og i god stand året rundt, hvilket gør det muligt for golfspillerne at spille på en konsistent bane.

Alt i alt er Horsens Golfklub en fantastisk destination for golfspillere på alle niveauer. Banen er udfordrende, men har samtidig smuk natur omkring sig og banen er yderst velholdt.

Samlet set er Golfhøjskolen det perfekte valg for enhver golfentusiast, der ønsker at forbedre deres spil og opleve nogle af de bedste golfbaner i Danmark. Med adgang til fem forskellige baner og en række andre fordele, er Golfhøjskolen det ideelle sted at lære og vokse som golfspiller.